czwartek, 26 kwietnia 2018

Język C - Podejmowanie decyzji


C - Podejmowanie decyzji

Struktury decyzyjne wymagają, aby programista określił jeden lub więcej warunków, które mają być ocenione lub przetestowane przez program, wraz z instrukcją lub instrukcjami do wykonania, jeśli warunek zostanie określony jako prawdziwy, i opcjonalnie, inne instrukcje do wykonania, jeśli warunek zostanie określony jako fałszywy.
Poniżej ogólna forma typowej struktury podejmowania decyzji, którą można znaleźć w większości języków programowania:
Język programowania C przyjmuje wartości niezerowe i inne niż "null" jako prawdziwe, a jeśli ma wartość zero lub wartość zerową, wówczas przyjmuje się wartość false.
Język programowania C zapewnia następujące typy instrukcji podejmowania decyzji.
L. p.
wyrażenie opis
1
if instrukcja
If składa się z logicznej wypowiedzi, a następnie z jednej lub więcej instrukcji.
2
if ... else instrukcja
Po instrukcji if może wystąpić opcjonalna instrukcja else, która jest wykonywana, gdy wyrażenie Boolean ma wartość false.
3
zagnieżdżone instrukcje if
Możesz użyć jednej instrukcji if lub else if wewnątrz innej instrukcji if lub else if.
4
instrukcja switch
Instrukcja switch pozwala aby zmienna była testowane pod kątem równości wobec listy wartości.
5
zagnieżdżone instrukcje switch
Możesz użyć jednej instrukcji switch w innej instrukcji switch .

? : Operator

Wspomnieliśmy o operatorze warunkowym ? : w poprzednim rozdziale, który można zastąpić, if ... else. Ma następującą ogólną formę -
Wyr1 ? Wyr2 : Wyr3;
Gdzie Wyr1, Wyr2 i Wyr3 są wyrażeniami. Zwróć uwagę na użycie i umieszczenie dwukropka.
Wartość a? wyrażenie jest określone w ten sposób -
·      Wyr1 jest oceniane. Jeśli jest to prawda, to Wyr2 jest wykonywane i staje się wartością całego ? wyrażenia.
·      Jeśli Wyr1 ma wartość false, Wyr3 jest wykonywane, a jego wartość staje się wartością wyrażenia.

Poprzedniastrona                                                          Następna strona

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz