C - Podejmowanie decyzji
Struktury decyzyjne wymagają, aby programista określił
jeden lub więcej warunków, które mają być ocenione lub przetestowane przez
program, wraz z instrukcją lub instrukcjami do wykonania, jeśli warunek
zostanie określony jako prawdziwy, i opcjonalnie, inne instrukcje do wykonania,
jeśli warunek zostanie określony jako fałszywy.
Poniżej ogólna forma typowej struktury podejmowania
decyzji, którą można znaleźć w większości języków programowania:
Język programowania C przyjmuje wartości niezerowe i inne
niż "null" jako prawdziwe, a jeśli ma
wartość zero lub wartość zerową, wówczas przyjmuje
się wartość false.
Język programowania C zapewnia następujące typy
instrukcji podejmowania decyzji.
L. p.
|
wyrażenie opis
|
1
|
if instrukcja
If składa
się z logicznej wypowiedzi, a następnie z jednej lub więcej instrukcji.
|
2
|
if ... else instrukcja
Po instrukcji if może wystąpić
opcjonalna instrukcja else, która jest wykonywana, gdy wyrażenie
Boolean ma wartość false.
|
3
|
zagnieżdżone instrukcje if
Możesz użyć jednej instrukcji if lub else
if wewnątrz innej instrukcji if lub else if.
|
4
|
instrukcja switch
Instrukcja switch pozwala aby zmienna była testowane pod kątem
równości wobec listy wartości.
|
5
|
zagnieżdżone instrukcje switch
Możesz użyć jednej instrukcji switch w
innej instrukcji switch .
|
? : Operator
Wspomnieliśmy o operatorze warunkowym ? : w
poprzednim rozdziale, który można zastąpić, if ... else. Ma
następującą ogólną formę -
Wyr1 ? Wyr2 : Wyr3;
Gdzie Wyr1, Wyr2 i Wyr3 są wyrażeniami. Zwróć
uwagę na użycie i umieszczenie dwukropka.
Wartość a? wyrażenie jest określone w ten sposób
-
·
Wyr1 jest oceniane. Jeśli jest to
prawda, to Wyr2 jest wykonywane i staje się wartością całego ? wyrażenia.
·
Jeśli Wyr1 ma wartość false, Wyr3 jest wykonywane,
a jego wartość staje się wartością wyrażenia.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz